L'Espai Migdia de l'Institut Escola Catalunya

Com funciona la comissió d'Espai Migdia?

La comissió de l’Espai Migdia s’encarrega de la gestió i seguiment de tot el temps de migdia dels nostres fills i filles, és a dir, menús i activitats en el temps de lleure. Treballa conjuntament i supervisa a Paidos, empresa gestora del servei des del curs 2020-2021,  moment en què des del Consell Escolar es va demanar que la gestió del temps de migdia fos realitzada per una empresa externa i Paidos va ser l’empresa que es va presentar i acceptar les condicions que oferia l’IE Catalunya.  

L’Espai Migdia, amb Paidos com a empresa executora del servei, busca fomentar l’alimentació variada i saludable, l’autonomia, el respecte, la solidaritat, el treball en equip fent que el projecte educatiu passi també per l’estona del migdia, tant de l’àpat com a tal com de l’estona de lleure

L’objectiu no és petit, tenim moltes coses per fer però, cada dia una de menys... Treballem per i amb els infants i les famílies.

Per fer-nos arribar qualsevol proposta o suggeriment no dubteu en contactar-nos a través de la comissió (menjadorampacat@gmail.com) o de Paidos pròpiament (Dinantia). 

VALORS I APRENENTATGE

Amb l'autonomia com a eix vertebrador, espai migdia és un moment d'aprenentatge constant. Des de l'ús dels coberts, gestió de les quantitats, ajuda en el procés de preparar l'espai (la pròpia aula o el menjador en  funció de cada grup) al treball en equip i el respecte per la feina i la gent que hi ha darrera de cada plat. 

LA CUINA

Un equip de 6 persones a la cuina de l'IE Catalunya treballa cada dia per oferir als nens i nenes una cuina variada, sana, de proximitat, ecològica en molts aliments i de màxima qualitat. Un equip de 26 monitors i monitores acompanyen els infants de l'escola en aquesta estona de gran valor educatiu.

ELS NOSTRES PLATS

Des de l'espai migdia es vol oferir als nens i nenes de l'IE Catalunya un gran ventall de plats perquè aquests puguin apreciar diferents sabors, textures i aparences.  Seguim les recomanacions de la Generalitat de Catalunya que podeu consultar clicant aquí i on de manera específica es donen les directrius per aconseguir una alimentació saludable en l’etapa escolar. 

I què fem exactament?

Reunió setmanal comissió AFA - coordinació Paidos (Cristina). Cada setmana es parla de l’acceptació dels plats, les dinàmiques de grup al pati, emails i Dinanties que arriben tan a la comissió com a Paidos, així com d’altres aspectes de funcionament.

Anàlisi acceptació del menú. S’analitza setmanalment l’acceptació que han tingut els menús, tenint en compte l’observació directa (opinió dels infants respecte als plats) i indirecta (si repeteixen, si es deixen menjar als plats). Aquesta informació és facilitada per cada monitor a través d’unes graelles que inclouen una puntuació per cada plat.  En base a aquest informe es prenen accions sobre la proposta de menús dels mesos següents.


Enquestes i valoració del servei. La pròpia comissió realitza una enquesta anual a famílies i infants a mig curs per obtenir un nou feed back sobre menús i activitats, i Paidos realitza també un seguiment a final de curs per tal d’establir punts de millora.



Reunió mensual comissió mixta (Equip directiu - AFA - Equip Paidos (coordinació + nutricionista). En aquesta reunió es tracten temes com l’informe mensual de l’acceptació dels menús, monitoratge, activitats durant l’estona de lleure, necessitats a la cuina, novetats, projectes, temes específics per dies senyalats (Dia de la dona, Setmana alimentària, el dia dels Drets dels infants...) etc..., donant continuació als diferents temes i propostes amb l’objectiu de millorar contínuament.  


Qui som?

Més de 40 persones implicades a la comissió de l'Espai migdia directe o indirectament.  La vocal de la comissió, la Núria Pey, representa la veu de les famílies de l'Institut Escola. Ella, juntament amb vuit integrants més, pares i mares voluntaris, i  la Cristina Pérez (coordinadora de Paidos a l’Espai Migdia de l'Institut Escola Catalunya) gestionen el dia a dia de l'Espai Migdia.

VOCAL
Núria Pey

COL·LABORADORES COMISSIÓ
Ana
Arantxa Miró
Beth Espinalt
Clara Gaya
Laura Domínguez
Laura Ruiz
Mireia Negre
Núria Sánchez

COORDINADORA
Cristina Pérez

EQUIP
6 equip cuina
27 monitors i monitores de l'equip Paidos (hi son incloses la Cristina, la Marta Pla i la Caterina)

Els menús de l'escola

Menú novembre 2021

Podeu clicar a les següents icones per descarregar-vos el menú que necessiteu en format PDF.

El projecte de l'espai migdia

Paidos

L'espai migdia de l'Institut Escola Catalunya es gestiona des de Paidos, una entitat sense ànim de lucre, que va néixer del teixit associatiu local de Sant Cugat amb l'objectiu de desenvolupar projectes educatius.

Criteris nutricionals

Els menús els el·labora un nutricionista extern seguint els criteris fixats per la Generalitat, per tal d’aconseguir una dieta mediterrània, amb plats variats, sans i de temporada. 

Fomentem els productes frescos, ecològics, de proximitat i sostenible.

Actualment tenim 10 menús adaptats als  infants amb al·lèrgies o intoleràncies perquè puguin gaudir de l’alimentació i ho facin amb la màxima seguretat.

Fundació Alícia

L'Escola Catalunya col·labora amb la Fundació Alícia per fomentar el consum de peix als menjadors escolars i donar a conèixer als nens i nenes, les característiques dels peixos que consumeixen a través de tallers específics.

QUÈ PROPOSEM

Acompanyar als infants mitjançant el lleure educatiu i l’educació alimentària. L’eix de les nostres de les nostres accions es basa en el treball dels valors mitjançant la convivència dels infants amb el grup, el col·lectiu. Ho fem des de la mirada i implicació emocional. Som educadors i educadores, amb intencionalitat.

ESPAI DEL MENJADOR

Proposem un menjador sostenible, de proximitat, amb productes ecològics i locals així com una dieta equilibrada i de compromís amb el medi ambient. 

Entenem l’àpat com un fet social, potenciem l’autonomia del nen/a i l’interès per una alimentació i uns hàbits saludables.

Acompanyem als infants durant l’estona de l’àpat i generem els espais adequats per tal que puguin participar i desenvolupar les seves capacitats (autoservei dels aliments amb pautes i coneixement, tasques de cooperació i convivència…). Treballem amb Consell d’Infants i donem veu a les seves propostes.

TEMPS DE LLEURE

Aportem recursos, coneixements, des de la creença que el lleure ha de partir d’una proposta diversa, inclusiva i variada.

Fomentem l’activitat col·lectiva, el treball de valors i emocions, la coeducació  i el respecte així com generem esperit identitari del grup, i potenciem els interessos dels mateixos infants promovent la participació progressiva. És a través de la seva veu d'on dinamitzem i acompanyem les propostes de jocs, activitats, esport saludable, etc.

A través de diferents eines de comunicació i recull d’iniciatives (bústia de suggeriments, caixa d'emocions, mural de propostes...), els educadors i educadores desenvolupem i acompanyem als infants en el seu moment més lúdic. Sempre fomentant la participació i implicació del nen/a.